چطوری میشه

نحوه ایجاد یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای وردپرس

نحوه ایجاد یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای وردپرس

اگر صاحب وب‌سایتی هستید که اطلاعات شخصی را از طریق فرم‌های تماس و ابزارهایی مانند Google Analytics جمع‌آوری می‌کند، ممکن است از نظر قانونی ملزم به ارائه یک خط‌مشی رازداری باشد که با چندین قانون حفظ حریم خصوصی مطابقت دارد. بین فرم‌ها، برنامه‌های تبلیغاتی، تجزیه و تحلیل و ادغام رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت معمولی وردپرس شما بسیاری از داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند. افشای همه چیز همیشه ساده نیست.

خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید استرس ایجاد این سند حقوقی مهم را از بین ببرید. با استفاده از یک مولد جامع سیاست حفظ حریم خصوصی، می‌توانید خطر جریمه یا شکایت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و در عین حال به کاربران خود نشان دهید که به حریم خصوصی آنها احترام می‌گذارید.

در این مقاله، به این می‌پردازیم که خط‌مشی رازداری چیست، و دلایلی که وب‌سایت شما به آن نیاز دارد. سپس دو روش برای ایجاد یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای وب سایت وردپرس شما به اشتراک می گذاریم. بیایید شروع کنیم!

خط مشی رازداری چیست؟

خواندن از طریق سیاست‌های حفظ حریم خصوصی چیزی نیست که بازدیدکنندگان وب‌سایت در گذشته انجام می‌دادند، اما واقعیت این است که زمان در حال تغییر است و افراد بیشتری به حریم خصوصی آنلاین خود اهمیت می‌دهند.  علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که طبق قانون (یا چندین قانون حفظ حریم خصوصی) یک خط مشی رازداری ارائه دهید، صرف نظر از اینکه آیا یک وب سایت کسب و کار کوچک، یک فروشگاه تجارت الکترونیک، یک وبلاگ سرگرمی یا نوع دیگری از سایت را اداره می کنید. به طور کامل.

در اصل، یک خط‌مشی رازداری اطلاعات کاربری را که وب‌سایت شما جمع‌آوری می‌کند، نحوه استفاده از آن داده‌ها، اشتراک‌گذاری آن‌ها و با چه کسانی را توضیح می‌دهد. راه های زیادی وجود دارد که یک وب سایت می تواند داده های کاربر را جمع آوری کند. بازدیدکنندگان ممکن است به طور فعال این اطلاعات را با شما به اشتراک بگذارند، از جمله با تکمیل فرم تماس یا ثبت نام برای یک حساب کاربری در وب سایت شما.

همچنین می‌توانید اطلاعات شخصی را بر اساس فعالیت بازدیدکنندگان جمع‌آوری کنید. برای مثال، وب‌سایت‌هایی که از Google Analytics استفاده می‌کنند، آدرس‌های IP را جمع‌آوری کرده و آن داده‌ها را با ارائه‌دهندگان تجزیه و تحلیل به اشتراک می‌گذارند.

به طور گسترده پذیرفته شده است که اکثر وب سایت های مدرن نوعی از اطلاعات کاربر را جمع آوری می کنند. حتی پلتفرم Google Analytics محبوب، کوکی‌ها را در رایانه‌های بازدیدکنندگان ذخیره می‌کند. طبق دستورالعمل کوکی‌های اتحادیه اروپا (EU)، این برای وب‌سایت شما کافی است یک خط مشی رازداری.

چرا سایت وردپرس شما باید شامل سیاست حفظ حریم خصوصی باشد

The GDPR

قوانین حریم خصوصی برای محافظت از اطلاعات شخصی شهروندان (یا ساکنان) ایالت‌ها، کشورها و قاره‌های خاص وجود دارد. اگر اطلاعات شخصی کاربران سایت خود را جمع‌آوری می‌کنید، باید یک خط‌مشی رازداری ارائه کنید که شامل برخی افشاگری‌ها می‌شود، در غیر این صورت ممکن است با جریمه‌هایی از 2500 دلار به ازای هر تخلف مواجه شوید (به معنای هر بازدیدکننده وب‌سایت).

یکی از شناخته شده ترین قوانین مقررات عمومی حفاظت از داده (GDPR). GDPR یک قانون اتحادیه اروپا است که به شهروندانش اجازه می دهد اطلاعات شخصی خود را کنترل کنند. حتی اگر در اتحادیه اروپا نیستید، GDPR می‌تواند برای شما اعمال شود و از شما بخواهد که یک خط‌مشی رازداری به‌عنوان جدای از تطابق با GDPR وردپرس.

اگر به دلیل نقض GDPR گناهکار شناخته شوید، ممکن است تا 20 میلیون یورو جریمه شوید . این راهنمای جامع می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا این قانون مهم حریم خصوصی اعمال می شود یا خیر به شما.

با این حال، سیاست حفظ حریم خصوصی فقط یک الزام قانونی مهم نیست. بیش از 80 درصد آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که کنترلی بر داده‌هایی که شرکت‌ها جمع‌آوری می‌کنند ندارند، و تقریباً 60 درصد چنین نمی‌کنند. درک نمی کنید که آن مشاغل چگونه از اطلاعات خود استفاده می کنند.

با تعریف واضح اینکه چه داده هایی را جمع آوری می کنید و چگونه از آنها استفاده می کنید، می توانید وب سایت خود را به عنوان قابل اعتماد معرفی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا یک رابطه مثبت با مخاطبان خود ایجاد کنید. همچنین می تواند شما را از رقبای خود متمایز کند، که ممکن است چندان در آینده نباشند.

چه چیزی را باید در خط مشی رازداری سایت وردپرس خود لحاظ کنید

خط‌مشی رازداری شما باید افشاگری‌های مورد نیاز هر قانون حفظ حریم خصوصی را که در مورد کسب و کار شما اعمال می‌شود، ارائه کند. این امر بیان دقیق آنچه را که باید اضافه کنید دشوار می کند، زیرا ممکن است بین وب سایت ها متفاوت باشد.

برای شروع، باید بفهمید که کدام قوانین حفظ حریم خصوصی برای کسب و کار شما اعمال می شود. سپس می‌توانید آنچه را که باید در خط‌مشی رازداری خود لحاظ کنید شناسایی کنید .

برخی از الزامات رایج عبارتند از:

  • تاریخ لازم الاجرا شدن خط مشی رازداری شما
  • نام و اطلاعات تماس شما
  • چه اطلاعات شناسایی شخصی (PII) جمع آوری می کنید
  • این که آیا PII را به اشتراک می گذارید، و دسته های اشخاص ثالثی که داده ها را با آنها به اشتراک می گذارید
  • چگونه وب سایت شما به سیگنال های ردیابی نشوید پاسخ می دهد
  • چگونه کاربران را از تغییرات خط‌مشی رازداری خود مطلع می‌کنید
  • این که آیا PII را که جمع آوری می کنید می فروشید
  • حقوق حریم خصوصی ارائه شده به کاربران و نحوه اعمال آنها
  • چگونه مصرف کنندگان می توانند در مورد اقدامات حفظ حریم خصوصی شما به مقامات شکایت کنند
  • مبنای قانونی برای پردازش PII
  • چه مدت PII را ذخیره می‌کنید
  • اینکه آیا از PII که جمع آوری می کنید برای اهداف بازاریابی مستقیم استفاده می کنید و اینکه چه حقوق مصرف کننده قابل اعمال است
  • اگر از PII برای تصمیم گیری و پروفایل خودکار استفاده می کنید
  • اینکه آیا قصد دارید PII را به کشورهای دیگر منتقل کنید
  • اطلاعات تماس افسر حفاظت از داده شما (در صورت لزوم)
  • چگونه از PII که جمع آوری می کنید محافظت می کنید
  • پیوندهایی به خط‌مشی‌ها، رویه‌ها، استانداردها و کدهای شما
  • استفاده از برنامه های تجزیه و تحلیل، کوکی ها و سایر فناوری های ردیابی

ممکن است از شما خواسته شود همه یا فقط برخی از موارد ذکر شده در بالا را افشا کنید. به یاد داشته باشید که آنچه خط مشی رازداری شما باید شامل شود بسته به قوانین حریم خصوصی قابل اجرا متفاوت است.

چگونه یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای وردپرس ایجاد کنیم

اکنون که می‌دانید چرا وب‌سایت شما به خط‌مشی رازداری نیاز دارد، بیایید به چگونه می‌توانید این سند حقوقی مهم را ارائه دهید نگاهی بیندازیم. در بخش‌های بعدی، دو روش برای ایجاد یک خط‌مشی رازداری برای وب‌سایت وردپرس خود به اشتراک می‌گذاریم.

روش 1: از الگوی سیاست حفظ حریم خصوصی داخلی وردپرس استفاده کنید

WordPress 4.9.6 یک الگوی سیاست حفظ حریم خصوصی را معرفی کرد. می توانید از این ویژگی برای ایجاد سریع و آسان طرح کلی خط مشی استفاده کنید.

برای ایجاد یک خط‌مشی رازداری مستقیماً در وردپرس، در داشبورد خود به تنظیمات > حریم خصوصی بروید. سپس می‌توانید صفحه‌ای را که می‌خواهید خط‌مشی رازداری خود را در آن نشان دهید از منوی کشویی مربوطه انتخاب کنید:

WordPress Privacy Policy Generator

به‌طور پیش‌فرض، قالب وردپرس بخش‌های زیر را ارائه می‌کند:

  • ما چه کسی هستیم
  • چه داده های شخصی را جمع آوری می کنیم و چرا آنها را جمع آوری می کنیم
  • با چه کسانی داده های شما را به اشتراک می گذاریم
  • چه مدت داده های شما را حفظ می کنیم
  • چه حقوقی بر داده های خود دارید
  • جایی که داده‌های شما را ارسال می‌کنیم
  • اطلاعات تماس
  • اطلاعات تکمیلی

این بخش‌ها ممکن است از شما بخواهد که آن‌ها را برای ارائه جزئیات بیشتر ویرایش کنید. به عنوان مثال، چه داده‌های شخصی ما جمع‌آوری می‌کنیم قبلاً مشخص می‌کند که سایت شما چگونه اطلاعات را از طریق چندین روش و عناصر رایج مانند نظرات، فرم‌های تماس، کوکی‌ها و تجزیه و تحلیل جمع‌آوری می‌کند.

هنگامی که خط مشی رازداری خود را منتشر کردید، توصیه می کنیم پیوندی به آن در قسمت برجسته وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. پاورقی یک مکان محبوب است.

علیرغم اینکه استفاده از قالب وردپرس چقدر آسان است، به خاطر داشته باشید که یک ابزار سیاست حفظ حریم خصوصی ثابت است. هدف از خروجی ارائه افشاهای منحصر به فرد مورد نیاز هر یک از قوانین حفظ حریم خصوصی نیست. وردپرس نمی‌تواند خط‌مشی شما را بر اساس عوامل خاصی از جمله داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید، نحوه پردازش آن‌ها و افرادی که آن‌ها را با آنها به اشتراک می‌گذارید سفارشی کند.

همچنین، خط‌مشی ثابت شما به‌طور خودکار به‌روزرسانی نمی‌شود تا تغییرات آتی در قانون را منعکس کند. در ایالات متحده، ایالت های ایالت های خود را تصویب می کنند. صورت حساب های حریم خصوصی. برای محافظت از سایت خود در برابر پیامدهای قانونی، نظارت بر این تغییرات و به روز رسانی خط مشی های خود بر این اساس مهم است. این می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد.

روش 2: ایجاد یک خط مشی رازداری پویا با Termagedon

در عوض، می‌توانید از یک ابزار شخص ثالث اختصاصی، مانند استفاده کنید. مولد خط مشی رازداری Termageddon. با آن، شما خط مشی رازداری خود را با تکمیل پرسشنامه ای ایجاد می کنید که تعیین می کند از کدام قوانین حفظ حریم خصوصی باید پیروی کنید، و افشای خاصی را که باید انجام دهید.

پرسشنامه ترماگدون به شناسایی شیوه های حفظ حریم خصوصی شما کمک می کند. این شامل افشای اطلاعات مربوط به محل فعالیت کسب و کار شما، اشخاص ثالثی است که داده ها را با آنها به اشتراک می گذارید و اطلاعاتی که جمع آوری می کنید. با پاسخ صادقانه و کامل، می‌توانید یک خط‌مشی رازداری بسازید که مطابق با نیازهای شما سفارشی شده است:

Termageddon’s questionnaire

بعد از اینکه خط‌مشی خود را ایجاد کردید و کد آن را در وب‌سایت خود جاسازی کردید، Termagedon قوانین حریم خصوصی را برای تغییرات نظارت خواهد کرد. در صورت نیاز به‌روزرسانی‌های مربوطه را به خط‌مشی شما ارسال می‌کند.

هنگامی که مجوز Termagedon خود را خریداری کردید، باید به برخی از سؤالات کلی در مورد وب سایت، کسب و کار و شیوه های حفظ حریم خصوصی خود پاسخ دهید. این شامل مکانی است که می‌خواهید هر گونه اختلاف حقوقی را در آن حل کنید:

Termageddon’s Policy Questions

اگر در مورد هر یک از سؤالات پرسشنامه مطمئن نیستید، سؤالات خط مشی.

بعد از اینکه همه پاسخ‌های مورد نیاز را ارائه کردید، Termagedon یک کد جاسازی برای شما ایجاد می‌کند تا آن را در بدنه صفحه خط‌مشی رازداری در وب‌سایت خود جای‌گذاری کنید. برای انجام این کار، وارد داشبورد وردپرس خود شوید و صفحه خط مشی خود را ویرایش کنید (یا اضافه کنید).

می توانید از Block Editor برای افزودن یک بلوک HTML سفارشی و کپی و جایگذاری کد جاسازی Termagedon در آن استفاده کنید:

Termageddon Custom HTML block

سپس می‌توانید هر گونه ویرایش دیگری مانند افزودن عنوان را در صفحه انجام دهید. در نهایت، صفحه خود را به طور معمول منتشر کنید و خط مشی رازداری تکمیل شده شما در وب سایت وردپرس شما ظاهر می شود.

نتیجه گیری

صرف نظر از اینکه یک کسب و کار کوچک، غیرانتفاعی، مترجم آزاد یا وبلاگ نویس سرگرمی هستید، ممکن است از شما خواسته شود که یک خط مشی رازداری در وب سایت خود ارائه دهید که با چندین قانون حفظ حریم خصوصی مطابقت دارد. ایجاد این سند حقوقی مهم می تواند دلهره آور به نظر برسد. با این حال، با استفاده از ابزارهای مناسب، مشکلی برای افزودن یک خط مشی رازداری واضح و آموزنده به وب سایت وردپرس خود ندارید.

در این مقاله به شما نشان دادیم که چگونه با استفاده از ویژگی‌های داخلی وردپرس، یک خط‌مشی رازداری ایجاد کنید. در حالی که این یک روش سریع و آسان است، اما لزوماً همه افشاهای مشخصی را که ممکن است برای رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی به آن نیاز داشته باشید، ارائه نمی‌کند.

از طرف دیگر، با انتخاب یک راه‌حل اختصاصی مانند Termageddon، می‌توانید خط‌مشی ایجاد کنید که افشای خاصی را که قوانین مربوط به سایت شما لازم است را ارائه می دهد. همچنین هر زمان که این قوانین تغییر کند یا قوانین جدیدی اجرا شود، به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهید کرد. این سرویس ممتاز است و قیمت آن از 10 دلار در ماه یا 99 دلار در سال شروع می شود.

آیا به طور کلی در مورد Termagedon یا سیاست های حفظ حریم خصوصی سؤالی دارید؟ یا توصیه های دیگری برای اضافه کردن؟ بیایید در بخش نظرات زیر در مورد آنها صحبت کنیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا